Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koka
    Rider
    • 2015
    • 321
    • Seat

    Ładowarka poszła do kumpla i z powodzeniem naładowała akumulatory w 2 autach (kwasiaki) - przetestowała co trzeba, prawidłowo zmierzyła napięcie, naładowała i podtrzymywała, czyli jest sprawna. Ładowanie przebiegało bez odpinania akumulatora, metodą "na zaciski aku", a ja dalej zachodzę w głowę - "o co kaman" ? nie pozostaje mi nic innego, jak pojechać do elektryka i skorzystać z testera.
    Leon 1.6 16V 105 KM

    Komentarz

    • koka
      Rider
      • 2015
      • 321
      • Seat

      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
      Rezystancja układu aku plus samochód jest nie teges.
      jest to jakiś trop ... też o tym myślałem, tym bardziej, że ostatnio zauważyłem, jak lekko przygasają mi światła przy schodzeniu z obrotów ... latem sprawdzałem wszystkie "masy" i było ok ...

      Leon 1.6 16V 105 KM

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        To nie sprawdza rezystancji tylko napięcia, wyczyść i zabezpiecz klemy. Voltomierz to podstawa.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Jesteś pewien ?
          dlaczego np Optimate wie ze ma podać 22v jeśli aku jest poza autem a jak w aucie to max 16v żeby nie zjarac układu?

          ta mądrość jest zakodowana w chipie którego stosują wszyscy od seny, lidla a nawet całej reszty drogich ctekow i Optimate.
          Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

            jest to jakiś trop ... też o tym myślałem, tym bardziej, że ostatnio zauważyłem, jak lekko przygasają mi światła przy schodzeniu z obrotów ... latem sprawdzałem wszystkie "masy" i było ok ...
            Odpinałeś klemę podczas próby ładowania?
            masz jeden akumulator w układzie ?

            Komentarz

            • koka
              Rider
              • 2015
              • 321
              • Seat

              Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
              Odpinałeś klemę podczas próby ładowania?
              nie jestem taki skory do tego, bo zgubiłem/zapomniałem kod do radia ale w końcu będę musiał to zrobić ...

              Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
              masz jeden akumulator w układzie ?
              tak

              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Jak masz inny prostownik to spróbuj zacząć ładować innym (jak tradycyjny to tak zrób żeby iskry nie latały ) poczynać ze 3 minuty i błyskawicznie zamień na ten nowy - powinien ruszyć.

                Komentarz

                • naver
                  Elegance
                  • 2015
                  • 784
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                  Ile lat od daty produkcji ma i co się dzieje
                  AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.

                  Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v

                  Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.
                  Moje 1.6 MPI BSE

                  Komentarz

                  • robertowicz
                    Drive
                    • 2016
                    • 97

                    Czy obecne AGM zostały przystosowane do pracy w wysokiej temperaturze pod maska? Czy to był mit?

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
                      Czy obecne AGM zostały przystosowane do pracy w wysokiej temperaturze pod maska? Czy to był mit?
                      Agm nie powinien bywać permanentnie w wysokiej temperaturze ale gabaryty 70Ah AGMA oraz osłona plastikowa plus osłona flizelinowa (można sobie zmodzic na wersję Alu Castorama style) nie pozwalają nagrać gada dowiecie niż 35 stopni latem podczas nawet długiej jazdy. Standardowo są one montowane w Vagach i jak wyłączyć by SS to trzymają długo.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez naver Zobacz wpis

                        AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.

                        Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v

                        Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.
                        Ty nie widzisz prądu alternatora ale wyprostowane napięcie za regulatorem. Głowa do góry może to tylko jednak regulator (pomimo korekty temperatur owej to zbyt napięcie a co za tym idzie i prąd żeby akumulator naladowac w odpowiedni sposób)
                        kilka seansów z optimate go podniesie ale chodzi o wyeliminowanie przyczyny.

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          Zamieszczone przez naver Zobacz wpis

                          AGM wymieniony w tamtym sezonie. Problemem jest że mam ciągle na nim bardzo niskie napięcie nawet po ladowaniu. Ostatnio dostał nieco chyba w palnik ale noc pod optimate6 i wyświetliło czerwono żółty test, choć pewnie tez trochę w tym pomogłem bo zamknąłem ładowarkę pod maską i musiałem pozniej otworzyć centralny żeby podnieść maskę.

                          Druga noc kolejna to już test zielono żółty, maska była niedomknięta więc żadnego większego poboru prądu nie było. Przed sprawdzeniem, mimo to napięcie po odłączeniu ładowarki niskie niecale 12v

                          Mam Vico power plus więc jadąc widzę bieżące napięcie i podczas jazdy alternator daje średnio 13,5 do 14v nawet bez większego obciążenia. Może to jest problem i za mało go ładuje.

                          Rok w aucie a może wcześniej 5 lat na półce.
                          Alternator powinien startować z 14,5 lub wyższym napięciem. Zasiarczony lub z opadem masy akumulator ma tak że po naładowaniu spada szybko napięcie. Naładuj i oddaj na reklamację.
                          Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • Marcin..1985
                            Drive
                            • 2014
                            • 51
                            • Octavia III (5E3)
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            Witam, potrzeba porada odnośnie kupna akumulatora do Renault Master 2,3 dci 2013r. bez systemu start- stop. Dzisiaj rano po całonocnej pracy ogrzewania postojowego auto odpaliło dzięki uprzejmości kolegi. Co dziwne ogrzewanie nie wyłączyło się ( zabezpieczenie przed nadmiernym spadkiem napięcia ), voltomierz pokazywał 12.4V. Fabryczny akumulator to Varta 95Ah 850A.
                            Potrzebny dobry, niezawodny akumulator który nie sprawi psikusa na drugim końcu Polski. Cena nie jest problemem. Pozdrawiam Marcin.
                            CZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482

                            Komentarz

                            • mirus1967
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 143
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Dzisiaj moja bryka dostala nowy aku westa forse 12V 60ah,orginalny warta po 7 latach powiedział papa.Zobaczymy ile wytrzyma Westa.
                              mirus67

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Varta, Yuasa seria 9000, Banner a Moll to już wogole top. i zobacz czy większego nie mógłbyś wstawić albo oddzielnego do Webasto. Oczywisci mowa otypowym AGM

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  Jak kasa nie gra roli to Optima AGM.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • Marcin..1985
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 51
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    Ok. Pytanie czy dobiorę Optimę o wym.190x350x175 i o podobnych parametrach. AGM? nie mam możliwości zmiany napięcia ładowania. Pozdrawiam Marcin
                                    CZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Zap agm ma zakaz podawania wiecej jak 14,4V
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • Marcin..1985
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 51
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                        Znalazłem Moll 95Ah 850A AGM kod producenta 81095. Identyczne wym. jak fabryczny. Ponadto montaż klemy dodatniej z zespołem bezpieczników będzie bezproblemowy. Voltomierz w gnieździe zapalniczki pokazuje napięcie ładowania od 13,8V do max 14,4V. Akumulator jest zamontowany pod fotelem kierowcy, nie będzie problemów z wysoką temp. pozdrawiam Marcin
                                        CZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482

                                        Komentarz

                                        • Marcin..1985
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 51
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          Ma ktoś wiedzę, gdzie jest data produkcji w aku Moll? A może jest zakodowana w nr. seryjnym . pozdrawiam Marcin
                                          CZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482

                                          Komentarz

                                          • naver
                                            Elegance
                                            • 2015
                                            • 784
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Pedros, czyli co - podpinac go jeszcze przez najblizszy czas pod opti? Na poniedzialek jestem umowiony na robote tego altka, wiec po robocie jak bedzie lepiej to i aku bedzie dostawal lepszy prad, tylko sie zastanawiam teraz co z nim robic. Czy ewentualnie podlaczac mu jeszcze te kilka dni opti na noc, czy wyjac z auta calkiem aku i tak go naladowac (wolalbym uniknac wyciagania)?
                                            Moje 1.6 MPI BSE

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              Po co wyciągać wystarczy kleme zdjąć, przy alternatorze zwróć uwagę na wkładamy regulator żeby przypadkiem nie był firmy AS tylko od producenta alternatora bo wszędzie te gówno z AS wkładają.
                                              Czy ten alt jest uszkodzony czy tylko pójdzie kasa a będzie jeszcze gorzej
                                              Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • naver
                                                Elegance
                                                • 2015
                                                • 784
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Ogolnie chodzilo mi o niechec odpinania aku, bo mam alarm i zewnetrznie zasilana syrene, a z reguly w domu jestem dosc pozno i nie chce, zeby darl jape
                                                Dzieki Sebastian_M26 za info co do regulatora - jesli bedzie do wymiany to powiem znajomemu, zeby wczesniej powiedzial co ma dostepne w ofercie.
                                                Moje 1.6 MPI BSE

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Jestem ciekaw jak oni sprawdzą czy alternator dobry, z którego roku to auto?
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
                                                    Pedros, czyli co - podpinac go jeszcze przez najblizszy czas pod opti? Na poniedzialek jestem umowiony na robote tego altka, wiec po robocie jak bedzie lepiej to i aku bedzie dostawal lepszy prad, tylko sie zastanawiam teraz co z nim robic. Czy ewentualnie podlaczac mu jeszcze te kilka dni opti na noc, czy wyjac z auta calkiem aku i tak go naladowac (wolalbym uniknac wyciagania)?

                                                    Laduj bez dopinania im więcej tym lepiej opti wyciągnie pojemności. Najlepiej jednak opti regeneruje poza autem ale w aucie tez daje radę o to znacznie lepiej niż CTEK (mam obie i sobie porównuje )

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...